کنفرانس علمی محور بررسی صعود و سقوط تمدن اسلامی در اندلس

ghru_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ - ۲۲:۳۶
Image

کنفرانس علمی محور بررسی صعود و سقوط تمدن اسلامی در اندلس با حضورداشت شیخ عبدالعلی لبیب رئیس مؤسسه تحصیلات عالی غور، شیخ عبدالواحد حماس نماینده مقام ولایت،  تعدادی از روسای ادارات، معاونین علمی واداری موسسه تحصیلات عالی، روسای پوهنځی ها، مسولین علمی و اداری، مجاهدین، علماء و جوانان در سالون کنفرانس‌های مؤسسه تحصیلات عالی تدویر گردید.

این کنفرانس تحقیقی که به ابتکار ریاست پوهنځی شرعیات راه اندازی گردید، پیرامون علل صعود و درخشش تمدن اسلامی در اندلس/ اسپانیای امروزی پرداخته شده و چرایی های سقوط حکومت و تمدن اسلامی در این سر زمین مورد بررسی و تکاپوه قرار گرفت.

نامزد پوهنیار محمد شایق استاد پوهنځی شرعیات که این برنامه علمی را به پیش می برد، ضمن بررسی اوضاع تاریخی حکومت و تمدن هشت‌صد ساله اسلامی در اندلس صحبت نموده و از اختراعات، خدمات و میراث های فرهنگی، علمی و تاریخی حکومت و اندیشمندان اسلامی در این خطه یاد آوری نمودند.

اشتراک کننده‌گان برگزاری این پروگرام علمی و تحقیقی را پر اهمیت خوانده و بر تداوم چنین برنامه‌ها در امر رشد آگاهی و بیداری نسل جوان تاکید داشتند. 
 

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۲۳:۵۵
Background image

تفاهم‌نامه همکاری بین ریاست تعلیم و تربیه مؤسسه تحصیلات عالی غور و ریاست اطلاعات و فرهنگ

تفاهم‌نامه همکاری بین ریاست تعلیم و تربیه مؤسسه تحصیلات عالی غور و ریاست اطلاعات و فرهنگ، توسط پوهنمل استاد جمعه خان پژمان رئیس پوهنځی تعلیم و تربیه  و محترم مولوی عبدالحی زعیم  رئیس. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱۲/۲۸ - ۲۳:۴۹
Background image

تفاهم‌نامه همکاری بین ریاست پوهنځی شرعیات مؤسسه تحصیلات عالی غور و  ریاست امر بالمعروف و نهی عن المنکر و سمع شکایات ولایت غور

تفاهم‌نامه همکاری بین ریاست پوهنځی شرعیات مؤسسه تحصیلات عالی غور و  ریاست امر بالمعروف و نهی عن المنکر و سمع شکایات ولایت غور توسط محترم مفتی شفیق احمد تیموری رئیس پوهنځی شرعیات و محترم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ - ۴:۵۴
Background image

کنفرانس (علمی تحکیم اخوت اسلامی در محیط اکادمیک)

کنفرانس (علمی تحکیم اخوت اسلامی در محیط اکادمیک) با حضور معاونین امورعلمی، امور محصلان، کارمندان علمی و اداری موسسه تحصیلات عالی غور و به اشتراک جمع کثیری از محصلان، در سالون کنفرانس. . .

BACK TO NEWS

User account menu