د غور د لوړو زده کړو موسسې په اړه
د غور د لوړو زده کړو موسسې معرفي
د غور د لوړو زده کړو موسسه په ۲۰۱۲ هجري. د لوړو زده کړو وزارت په استازیتوب؛ دغه مرکز د غور ولایت په مرکز فیروزکوه ښار کې د ټکنالوژۍ په برخه کې د زده کړو، څیړنو او نوښتونو د ودې، د معاصرو علومو د پراختیا او افغان ځوانانو ته د باکیفیته ښوونیزو خدمتونو د وړاندې کولو په موخه جوړ شو. د غور ولايت د لرغوني تاريخ او تمدن له امله دغه انستيتوت د غور د لوړو زده کړو د انستيتوت په نوم ونومول شو. دغه علمي بنسټ په ۲۰۱۲ کال کې د ښوونې او روزنې پوهنځي په منظورۍ تاسیس شو. د (ریاضي - فزیک) او (کیمیا - بیولوژي) په څانګو کې د څلورو ساینسي کارمندانو سره خپل فعالیت پیل کړ.
دغه انستيتوت د خپل لس کلن ژوند په اوږدو کې د دغه نوي بنسټ د مسوولينو په هلو ځلو او د هېواد د لوړو زده کړو وزارت په ملاتړ په دې وتوانېد چې ځوانان د ساينس او معرفت په زيورونو سمبال کړي. د خپلو ملاتړو اعتبار او د نورو فعالیتونو پراخولو او د ټول هیواد څخه زموږ هیوادوالو ته د پراخو ساینسي خدماتو چمتو کولو زمینه. تر دې چې په 2017 هجري کې. ش. د کرنې پوهنځی د دوو څانګو (کرنې او حیواني علومو) سره د دې اکاډمیک بنسټ په جوړولو کې تصویب شو. په ۲۰۱۰ هجري. ش. د کمپیوټر ساینس پوهنځی د دوو څانګو (شبکې انجینرۍ او معلوماتي سیسټمونو) سره د لوړو زده کړو وزارت او د شرعیاتو پوهنځی د دوو څانګو (فقه، حقوقو او اسلامي زده کړو) سره په ۱۴۰۲ هجري لمریز کال کې تصویب شو. تصویب شوی او د ساینسي خدماتو چمتو کولو ته چمتو دی.
د غور د لوړو زده کړو موسسه په تدریجي ډول وده کړې او اوس مهال څلور پوهنځي لري (پوهنه پوهنځی، د کرنې پوهنځی، د کمپیوټر ساینس پوهنځی او د شرعیاتو پوهنځی).
د ښوونې او روزنې پوهنځي د یوولسو څانګو سره؛ د بيولوژي، تاريخ، ارواپوهنې، رياضي، دري فارسي ژبې او ادبياتو، انګليسي ژبې او ادبياتو، د کمپيوټر زده کړه، فزيک، پښتو ژبه او ادبيات، کيميا او اسلامي علومو او کلتور څانګې شاملې دي.
د حیواني علومو او کرنې پوهنځی.
د کمپیوټر ساینس پوهنځی د شبکې انجنیري او معلوماتي سیسټمونو څانګو سره.
د شرعیاتو پوهنځی د فقهې، شرعیاتو او اسلامی تعلیماتو دوه څانګې لري، چې په دې څانګو کې علاقمندانو ته علمي او ښوونیز خدمتونه وړاندې کوي.
دغه انستيتوت د کابل او باميانو د ښوونې او روزنې له پوهنتونونو سره د علمي او څېړنيزو همکاريو تړونونه لاسليک کړي، چې د دغو همکاريو موخه د علمي، څېړنيزو، فرهنګي همکاريو پياوړي کول او د لوړو زده کړو وزارت له اصولو او مقرراتو سره سم د يو بل له ظرفيتونو او امکاناتو ګټه اخيستل دي . دغه انستيتوت يو کتابتون او يو لپ ټاپ کمپيوټر لري، چې په دې برخه کې د محصلينو ستونزې هوارې کولای شي.
موخې او پلانونه
د غور د لوړو زده کړو موسسه په ټولنه کې د لوړو زده کړو د خدمتونو د وړاندې کولو لپاره خپلو علمي فعالیتونو ته دوام ورکوي او د هېواد د نورو دولتي ښوونیزو موسسو په څېر د افغانستان خلکو او ټولنې ته د باکیفیته ښوونیزو خدمتونو وړاندې کول خپله دنده او دنده ګڼي په هیواد کې د لوړو زده کړو وده او ښه والی او د اتباعو ښوونه او روزنه یې اصلي موخې دي.
د غور د لوړو زده کړو موسسه هڅه کوي چې د لوړو زده کړو وزارت له معیارونو سره سم د علمي او اکاډمیکو کدرونو د روزلو لپاره خپل پروګرامونه او پروژې تنظیم او پلي کړي او د دې خاورې ماشومانو او ځوانانو ته ښه او با کیفیته خدمات وړاندې کړي.
د انستیتیوت مدیره هیئت هڅه کوي چې په پنځو کلونو کې دغه انستیتیوت په پوهنتون بدل کړي. ځکه چې د اکاډمیک رتبې له مخې به په راتلونکو دریو یا څلورو کلونو کې د دې انستیتیوت اکاډمیک کارمندان د پروفیسور رتبې ته ورسیږي. دا به د پوهنتون کیدو لپاره نورې اړتیاوې هم پوره کړي. دا انستیتیوت په صادقانه توګه هڅه کوي چې ټولنې ته په بیلابیلو برخو کې مسلکي او کارپوه کدرونه وړاندې کړي او د هیواد د علمي ستونزو د حل لپاره مثبت ګام پورته کړي.
لید
د غور د لوړو زده کړو موسسه هڅه کوي چې په راتلونکي کې د باکیفیته تدریسي، علمي څیړنو او د اغیزمنو خدمتونو په وړاندې کولو سره د هیواد د یوې معتبرې علمي موسسې په توګه وپیژندل شي.
ماموریت
د غور د لوړو زده کړو موسسه د دیني او علمي ارزښتونو د ساتلو او د معیاري او باکیفیته تدریسي شرایطو د برابرولو په ترڅ کې د ملي او نړیوالو منل شویو معیارونو پر بنسټ متخصص کدرونه او ژمن شخصیتونه روزي او ټولنې ته یې وړاندې کوي.
ستراتیژیکې موخې
د ټولنې د اسلامي او ديني ارزښتونو ساتنه او پياوړتيا؛
د علمي، تحصیلي او تحصیلي پروګرامونو پراختیا؛
د پوهنځیو او محصلینو لپاره د مساوي ودې او پراختیا فرصتونه رامینځته کول؛
د ساینسي څیړنیزو پروګرامونو طرحه او تطبیق؛
د کیفیت ښه والی او د اعتبار ورکولو فعالیتونو پیاوړتیا؛
د خدمت دننه او د شپې پروګرامونو پراختیا؛
په ټولو سوداګریزو چارو کې له فساد سره مبارزه؛
د کیفیت ارزونه او بنسټیز اعتبار؛
د کار بازار د اړتیاوو سره سم د ښوونکو او مسلکیانو روزنه؛
د ټولنې د سوکالۍ او پر ځان بسیاینې لپاره هڅې؛
په ټولنه کې د ادارې هویت رامینځته کول؛
سازماني اهدافو ته د رسیدو لپاره د ادارې ځواک او سرچینې متمرکز کړئ؛
د ځان ارزونې لپاره د فرصتونو د زیاتولو هڅې او په مناسب چوکاټ کې د فعالیتونو کنټرول تمرین کول؛
په اداره کې د موثریت او موثریت زیاتوالی؛
د مطالعې ساحې سره سم د ساینسي او مسلکي مهارتونو وده؛
د تعلیمي موادو برابرول (کتابونه، درسي کتابونه او وسایل)؛
د تدریس په جریان کې د اکاډمیک ډسپلین رامینځته کول او د مقالې دفاع؛
د باکیفیته او معیاري خدماتو د وړاندې کولو لپاره مجهز زیربناوې رامینځته کړئ.
ستراتیژیک پلانونه
1- مدیریت پروګرامونه
د لیسانس په پرتله د لوړو زده کړو لپاره شرایط برابر کړئ؛
د کار بازار اړتیاوو سره سم د کیفیت لرونکي روزنیز پروګرامونه چمتو کول؛
فعال او د غوښتنې پر بنسټ اجرا کول؛
عملي مشوره ورکول؛
د چاپ او خپرونو د خدمتونو د مرکز جوړول؛
د ساینسي څیړنو د مرکز تاسیس؛
په مختلفو برخو کې د ماښام پروګرامونه تنظیم کړئ؛
د زیاتو مرستو او مالي مرستو راجلبول؛
د کرنې پوهنځي په چوکاټ کې د کرنیزو فارمونو جوړول.
۲- علمي پروګرامونه
د علمي او مسلکي کارکوونکو استخدام او روزنه؛
د علمي خپرونو پراختیا؛
د اسانتیاوو برابرول، د څیړنیزو کارونو ډیزاین او ترسره کول؛
د لیسانس پروګرامونو پراختیا، پیاوړتیا او معیاري کول؛
د نصاب پراختیا او بیاکتنه؛
د انستیتیوت او پوهنځیو د موخو پر بنسټ د موادو او درسي کتابونو چمتو کول او تازه کول؛
د تدریس میتودونه عصري کول؛
د مطالعې نوي ساحې رامینځته کول؛
برېښنايي زده کړه
د معلوماتي ټیکنالوژۍ زیربنا رامینځته کول او وده کول.
۳- استدلال کول
د زده کوونکو جذب؛
د کریډیټ سیسټم د ښه پلي کولو لپاره د بنسټ ایښودل؛
د عملي کاري اسانتیاوو رامنځته کول او پراختیا او د تعلیمي پروګرامونو پراختیا؛
د کلتوري، هنري او سپورتي فعالیتونو لپاره فرصتونه برابرول؛
روغتیا، مشورې، رواني روغتیا او د کارموندنې خدمتونه چمتو کول؛
اکاډمیک چاپیریال ته نوي شامل شوي زده کونکي معرفي کړئ؛
۴- زیربنایي پروګرامونه
د ټولګیو، لابراتوارونو، معیاري کتابتونونو برابرول او سمبالول؛
د جمنازیومونو، د سپورت میدانونو، آډیوټوریمونو او کلینیکونو جوړول؛
د شنو سیمو پراختیا او د چاپیریال ښه والی؛
د شته ودانیو ترمیم او بیارغونه او د نویو تدریسي او اداري ودانیو جوړول؛