د رواني مشورې مرکز

پیژندنه

 په پوهنتونونو کې د رواني، تعلیمي او تخصصي مشورې مرکزونه د رواني روغتیا د ملاتړ او د زده کونکو د تعلیمي شرایطو د ښه کولو لپاره بنسټیز دي. پوهنتونونه نه یوازې د تخصصي پوهې او مهارتونو د لیږدولو ځای دی، بلکې داسې چاپیریال هم برابروي چې زده کوونکي پکې له ګڼو رواني، ټولنیزو او تعلیمي ننګونو سره مخ وي. د رواني فشار زیاتوالی، د کار د راتلونکي په اړه اندیښنه، ټولنیزې ستونزې، کورنۍ کړکیچونه او حتی مالي ستونزې هغه مسایل دي چې د زده کونکو په اکاډمیک فعالیت او شخصي وده منفي اغیزه کولی شي. په ورته وخت کې، د پوهنتون مشورتي مرکزونه د ځانګړو او متنوع خدماتو په وړاندې کولو سره د زده کونکو د ملاتړ لپاره یو پلیټ فارم چمتو کوي.دا مرکز د سالم چاپیریال په وده، د زده کوونکو د فکري، علمي او مسلکي هوساینې په لوړولو کې څو اړخیز رول لوبوي. د مشورې ورکولو مرکزونه نه یوازې د زده کونکو د رواني او احساساتي ستونزو په حل کې اغیزمن دي، بلکې د زده کونکو د شخصي او ټولنیزو وړتیاو په پیاوړتیا کې هم د تعلیمي حلونو او د ژوند مهارتونو روزنې چمتو کولو کې مرسته کوي. دې ته په پام سره چې د پوهنتون زده کړه د ډیری زده کونکو لپاره په ژوند کې یوه حساسه او اغیزمنه دوره ده، د داسې یو پلیټ فارم شتون کولی شي زده کونکو سره مرسته وکړي چې خپل اکادمیک او مسلکي کیریر د ذهني آرامۍ سره حرکت وکړي. دغه مرکز د زده کوونکو د مورال د له منځه تلو، د اکاډمیک سوزیدو په مخنیوي کې هم د مخنیوي رول لوبوي.دا مرکز له زده کونکو سره مرسته کوي چې د مختلفو رواني، ټولنیزو او اکاډمیک ننګونو سره چې دوی د زده کړې په جریان کې ورسره مخ دي ښه مقابله کوي.

 

په پای کې باید ووایو چې د غور د لوړو زده کړو د انستیتیوت د مشورتي مرکز په ګډون د پوهنتونونو مشورتي مرکزونه نه یوازې د محصلینو د رواني او علمي وضعیت په ښه کولو کې رول لوبوي، بلکې د اغیزمنو حل لارو په وړاندې کولو سره د محصلینو په هر اړخیز پرمختګ کې هم ونډه لري. او تخصصي ملاتړ په کوم کې چې زده کونکي کولی شي خپل اهداف په ډیر وړتیا او باور سره ترلاسه کړي خپلې زده کړې ترلاسه کړي. له همدې امله، د دې مرکز (مشورتي مرکز) د خدماتو او اسانتیاوو پراختیا او ښه والي ته پاملرنه د غور د لوړو زده کړو موسسې د زده کونکو د ملاتړ لپاره د یو اساسي او اساسي لومړیتوبونو په توګه پورته کیدی شي.

 

له همدې امله، د غور د لوړو زده کړو موسسې د رواني، تعلیمي یا تخصصي مشورتي مرکز د ارواپوهنې د څانګې د اکاډمیکو کارکوونکو د غړو او د محصلانو چارو د مرستیال تر مشرۍ لاندې او د محصلانو د همغږۍ او خدماتو د عمومي مدیریت سره په همغږۍ کې فعالیت کوي. زده کونکو ته د مشورې ورکولو خدمت چمتو کولو ته چمتو دی.

هدف

د غور د لوړو زده کړو موسسې د تعلیمي، رواني یا تخصصي مشورتي مرکز موخه د زده کوونکو ذهني او اکاډمیک روغتیا ته وده ورکول، د ژوند کیفیت لوړول او د دوی په شخصي او مسلکي بریالیتوب کې مرسته کول دي. دا مرکز له زده کوونکو سره مرسته کوي چې خپلې زده کړې ته په ډیر باور سره دوام ورکړي او د دې دورې ننګونې په ښه توګه اداره کړي. د مرکز اصلي موخې په لاندې ډول دي:

 

د زده کونکو ذهني روغتیا ساتل او وده ورکول

د سیمینارونو په جوړولو او د مشورتي خدماتو په وړاندې کولو سره د زده کونکو د وتلو مخنیوی

د زده کونکو هڅونه او باور زیات کړئ

د ځانګړو اړتیاوو سره د زده کونکو ملاتړ (د زده کړې معیوبیت، رواني روغتیا ستونزې او ټولنیزې ناخوالې)

په زده کونکو کې د ټولنیز ژوند مهارتونو پیاوړتیا

د ځان پوهاوي او شخصي وده وده

د زده کونکو اکادمیک فعالیت ښه کول

د رواني روغتیا ستونزو سره د زده کونکو پیژندل

په زده کونکو کې د رواني ستونزو تشخیص دقیق مشاهدې او د ارزونې مختلف میتودونو کارولو ته اړتیا لري. د مشورتي مرکز او د هغې ښوونکي کولی شي په مؤثره توګه هغه زده کونکي وپیژني چې ممکن د ځانګړو وسیلو او تخنیکونو په کارولو سره رواني ستونزې ولري. د دې ستونزو د تشخیص لپاره ځینې لارې په لاندې ډول دي:

د ښوونکو او ټولګیوالو څخه راپورونه

د غور د لوړو زده کړو د مشورتي مرکز د مشاورینو لخوا رواني ارزونه

د زده کونکي ځان راپور ورکول

د هغو زده کوونکو نښې او نښانې چې ښايي رواني ستونزې ولري

 

 .1 په اکاډمیک فعالیت کې ناڅاپه یا تدریجي کمښت (د درجې کمیدل، په ټولګي کې پرله پسې غیر حاضري، د ټولګي د پروژو او دندو بشپړولو کې پاتې راتلل، د کور کار بشپړولو لپاره د هڅونې نشتوالی)

 .2  د سوداګرۍ اتحادیې په فعالیتونو کې ګډون نه کول

 .3 د حواسو په غلظت کې کمزوری

 .4 خپګان.

د ټولګي نظم ګډوډ

د زده کړې مهارتونو نشتوالی

د ضعف او ذلت احساس کول

سخت اضطراب او فشار

دوامداره ستړیا

د ټولګیوالو او ټولګیو شرایطو سره مطابقت نه کول

د ځان وژنې یا ځان وژنې فکرونه

د تصمیم نیولو او د ستونزو حل کولو کې ستونزې

۱۲ . د خوب او اشتها عادتونو کې بدلونونه (د خوب او خواړو اختلالات)

 

د مشورې مرکز اقدامات

د مشورې مرکز د رواني روغتیا ستونزو سره د زده کونکو لپاره لاندې اقدامات کوي.

a. لومړني کارونه

د مشورې مهال ویش

د کورنۍ او ټولګیوالو له لارې د زده کونکو ځانګړتیاوې مطالعه کول

په اداري چاپیریال کې د زده کونکو فعالیتونو څارنه

د زده کونکو د ستونزو د پیژندلو لپاره د پوښتنلیک ډیزاین

د کورنۍ چاپیریال او د زده کونکو ټولنیز ژوند شرایط مطالعه

ب. د مشورې فورمه

 

د هغو زده کوونکو د ځانګړتیاوو سره ځان شریکول چې د پوهې په زده کړه کې رواني ستونزې لري.

زده کونکي ته د دوی د ستونزو په اړه اړین معلومات چمتو کړئ

د زده کونکي کورنۍ ته د دوی په چلند کې د بدلون په اړه مشوره ورکول

د زده کونکو روغتیا ته وده ورکولو لپاره هڅونکي کیسې تشریح کړئ

د زده کونکي د ټولګي له لارې مرسته وکړئ، د ابتدايي کار کولو وروسته زده کونکي ته غیر نصابي دندې وټاکئ

د ټولګي دننه او بهر د زده کونکو فعالیتونو دوامداره څارنه

د هغو بدلونونو ارزونه چې د کورنۍ، ټولګیوالو او ښوونکو په مشوره ترلاسه شوي،

د غور د لوړو زده کړو موسسې د مشورې مرکز چمتو دی چې د اونۍ په هره ورځ د سهار له ۸:۳۰ بجو څخه د مازدیګر تر ۴ بجو پورې محصلینو ته د رواني پلوه خوندي چاپیریال کې د مشورې ورکولو خدمتونه وړاندې کړي.

 

User account menu